In september 2024 begon Ina aan haar nieuwe uitdaging als recruiter bij Jobup Lochristi. De Oost-Vlaamse had eerder haar strepen verdiend als verpleegkundige en koos dan ook bewust voor een nieuwe job met veel sociale contacten.
“Ik startte bij Jobup op dezelfde dag dat het nieuwe schooljaar begon. Je mag dus gerust stellen dat het ook voor mij als een eerste schooldag aanvoelde”, vertelt de goedlachse Ina. “Ik zal niet ontkennen dat het een beetje spannend was, want ik kom uit een andere sector. Na 4,5 jaar als verpleegkundige in het UZ Gent was ik echter aan iets nieuws toe. Liefst iets helemaal anders, maar wel met veel sociale contacten. En dat is exact wat ik bij Jobup gevonden heb.”
“In het kantoor van Jobup Lochristi zijn we slechts met twee. Dat is natuurlijk iets helemaal anders dan het UZ met zowat 5.000 medewerkers. Het klikt echter uitstekend met mijn dichte collega en dagelijks spreek ik wel twintig verschillende personen. Onze klanten en uitzendkrachten komen dan ook nog eens uit uiteenlopende sectoren, waardoor ik al heel wat jobs ontdekt heb waarvan ik het bestaan voorheen niet kende.” (lacht)
Aangezien Ina voorheen niet als recruiter werkte, moest ze de job in de praktijk leren kennen. En dat lukte meteen vlot. “Eigenlijk weet je pas écht wat de job inhoudt eenmaal je eraan begonnen bent. Dat is ook een bewuste keuze bij Jobup om er vanaf dag één in te vliegen. Al heeft mijn collega Michèlle me natuurlijk wel altijd heel goed geholpen. Ik vond het dan ook een meerwaarde om opgeleid te worden door mijn directe collega. Op die manier worden we steeds meer een tandem en staan de neuzen steeds in dezelfde richting.”
Als verpleegkundige heeft Ina de volledige coronacrisis meegemaakt. Het zorgt ervoor dat haar stressbestendigheid sterk ontwikkeld is. “Eerlijk? Ik dacht aanvankelijk dat de job als recruiter wat minder hectisch zou zijn dan die als verpleegkundige. Wat dat betreft, ben ik snel op mijn stappen moeten terugkeren”, lacht Ina. “Bij Jobup is de persoonlijke touch erg belangrijk. Als er dus werkgevers of uitzendkrachten bellen, hoor je meteen te weten wie ze zijn en wat ze doen. Het mag niet onderschat worden, want je moet er echt wel je hoofd bijhouden.”
In de contacten met uitzendkrachten en werkgevers stelt Jobup zich steeds flexibel en oplossingsgericht op. Dat geldt ook voor de eigen medewerkers, mocht Ina zelf al ervaren. “In de beginperiode had mijn collega in Lochristi een weekje vakantie, terwijl ik nog niet klaar was om het kantoor alleen te runnen”, legt ze uit. “Zo’n situatie werd meteen heel vlot opgelost. Ik kon aansluiten bij de collega’s in Kortrijk, waar ik wel omringd was door ervaren collega’s. Dat voelde voor mij veel comfortabeler aan.”
“Sowieso krijg je bij Jobup de tijd en kansen om te groeien, zonder dat er druk wordt gezet. Dat voel je ook als zaakvoerster Ann-Sofie langskomt in het kantoor. Elders zou je misschien hebben dat mensen denken ‘oei, de bazin is hier’. Dat is bij Jobup écht niet het geval. Er heerst een uitstekende sfeer en je voelt dat iedereen zich amuseert. Ik heb me mijn carrièreswitch dan ook zeker nog niet beklaagd!”